.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بمنظور بررسی تبعات شیوع بیماری کرونا بر اصناف و بازار استان ؛
در نشست استاندار و روسای اتاق ها و نمایدگان اصناف مازندران چه گذشت ؟ + مشروح و تصاویر
شمال نیوز : احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در این نشست گفت: هدف و اولویت اصلی از برنامه ریزی های دوران بحران کرونا؛ صیانت و محافظت از جان مردم است ....

شمال نیوز : نشست استاندار مازندران با نمایندگان اصناف و روسای اتاق های اصناف شهرستان های استان بمنظور بررسی مشکلات و مسایل بازاریان و اصناف آسیب دیده از کرونا برگزار شد .

 

به گزارش شمال نیوز، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در این نشست گفت: هدف و اولویت اصلی از برنامه ریزی های دوران بحران کرونا؛ صیانت و محافظت از جان مردم است.

 


 

استاندار با بیان این که در مسیر مقابله با شیوع کرونا به بخش های مختلف از جمله بازاریان و معیشت اصناف صدماتی وارد شد، افزود: ما هنوز در دوران جنگی هستیم و برای حفاظت از جان و سلامت مردم، برخی بخش ها چون آموزش و پرورش و دانشگاه ها کماکان بسته است و مناسک مذهبی بصورت اجتماعی برگزار نمی شود.

حسین زادگان با بیان این که دولت با درک مقتضیات و فشاری که بر مردم و بازار تحمیل شد، برای حمایت از بازار و حفظ پویایی اقتصادی و تقویت معیشت مردم، بازار را در قالب سطح بندی و پروتکل های بهداشتی دوباره راه اندازی نمود، اظهار داشت: بازار نیز در کنار ملت ایران، با اقبال و همکاری و تعامل به صف مبارزه با کرونا پیوست.

استاندار افزود: در مواردی که پروتکل های بهداشتی اعمال شد و برخوردهایی صورت گرفت برای این بود که دولت در وهله نخست باید از جان مردم صیانت می کرد.

http://www.shomalnews.com/photo/158847595285244037.jpg

 

وی هدف از این نشست را بررسی مشکلات بازار و قدردانی از تلاش های بازاریان دانست و گفت: تصمیماتی که در سطح ملی در خصوص چک های برگشتی، تصمیمات بیمه ای، حق کارگر و کارفرما، بیمه بیکاری و تسهیلات بانکی اتخاذ شد، از اقدامات حمایتی دولت بوده است.

استاندار دادن مهلت مالیاتی و اعطای تسهیلات بانکی را از تصمیمات حمایتی استانی برای اصناف آسیب دیده از کرونا بیان کرد و گفت: مقرر شد کمیته ای تحت عنوان کمیته اصناف و بازاریان ذیل کمیته اقتصادی استان تشکیل شود و مسایل اصناف را برای اتخاذ تصمیمات حمایتی جدید مورد بررسی قرار دهد و این جلسات نشست نیز هر سه ماه یکبار برگزار شود.

حسین زادگان با اشاره به این که کرونا کشورهای مدعی دنیا را به زانو درآورد، تصریح کرد: کرونا فرصتی شد تا با هم بودن را مثل دوران دفاع مقدس تجربه کنیم و نشان دهیم یکی از ممتاز ترین نظام های بهداشت و درمان را در اختیار داریم و در سایه مجاهدت این عزیزان، دستگاه ها و نهادها، سپاه، بسیج، نیروهای جهادی و مردمی بر مدیریت کرونا و سنگین ترین و ظالمانه ترین تحریم ها فائق شدیم و باید در تداوم این مسیر کاری کنیم تا گرفتار کرونای اقتصادی نشویم.

 

 

وی با اشاره به این که دولت پشت سر بازار و مردم ایستاده است، ادامه داد: با همکاری بازار و حمایت مردم در مازندران در مقابله با کرونا اتفاقات خوبی رقم خورد.

در آغاز این نشست؛ نمایندگان اصناف و روسای اتاق های اصناف شهرستان های استان به بیان نقطه نظرات، مشکلات و دیدگاه های خود پرداختند.


اهم مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان اصناف و روسای اتاق های اصناف شهرستان های مازندران این بود :

 

1- درخواست از استاندار مازندرن برای ابلاغ به اداره کل مالیاتی برای تمدید بیشتر مهلت اظهارنامه مالیاتی اصناف که پیش از این به خاطر ملاحظات کرونایی تا پایان خرداماه این مهلت تمدید شده بود .

 

2- بررسی و تعیین ضرر و زیان اصناف استان مازندران در دوره شیوع بیماری کرونا

 

3- مساعدت بانک ها در اهمال وام ها  قساط و  ایجاد سازوکار برای چک ها

 

4- ملاحظه ادارات آب ، برق ، گاز و مخابرات نسبت به اصناف در بخشش ، تمدید و تقسط قبوض

 

5- تعیین تکلیف سریع و بازگشایی صنوفی که از سوی وزارت بهداشت به عنوان پرخطر اعلام شده و بازگشت به چرخه خدمات رسانی با رعایت پرتکل های بهداشتی نظیر : آرایشگاه های مردانه و زنانه ، گیم نت ها، باشگاه های ورزشی و واحدهای پذیرایی و ....

 

6- تعیین تکلیف روزبازارها که تعطیلی آنها چرخه خدمات رسانی را مختل کرده است .

 

7- تامین منابع مالی جهت تشکیل شهرک صنفی و استقرار واحدهای آلاینده در شهرک های صنعتی استان .

 

8- درخواست همکاری کامل ادارات کل تامین اجتماعی و کار جهت تسهیل در پرداخت حق بیمه واحدهای صنفی در ایام کرونایی که عمدتا آسیب های زیادی را متحمل شده اند .

 

گفتنی است در این نشست علاوه بر روسای اتاق های اصناف شهرستان های استان ، اعضای مجمع نمایندگان اصناف مازندران در اتاق اصناف کشور حضور داشتند .

 

اصناف مازندران 8 کرسی در مجمع نمایندگان اصناف کشور دارد که در تصمیمات کلان مرتبط با اصناف و بازار نقش آفرینی می کنند .

 

http://www.shomalnews.com/photo/158847604734917642.jpghttp://www.shomalnews.com/photo/158847604733568347.jpghttp://www.shomalnews.com/photo/158847604745267841.jpg

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.127 seconds.